Opettajien henkilökohtaiset laitteet ovat muuttaneet opettajakokousten työskentelyä ja mahdollistavat erilaisten metataitojen opiskelun opettajainkokoustenkin lomassa. Tänään 16.1.2015 opettajat pohtivat työhyvinvoinnin määrittelyä ja opiskelivat sen ohessa tiedonhaun taitoa.
Alkajaisiksi opettajakunta lähti pohtimaan työhyvinvointia lehtori Ulla Suontaustan johdolla.
Ensimmäiseksi opettajat määrittelivät sanan työhyvinvointi. Tämän opettajat tekivät vastaamalla Wilma-kyselyyn. Vastaamisen jälkeen opettajat saivat tehtäväkseen etsiä tietoa työhyvinvoinnista käyttäen eri hakukoneita, eri hakusanoilla.
Tiedonhaun jälkeen opettajat määrittelivät työhyvinvoinnin uudestaan. Määrittelyn uudelleen kirjoittamisen jälkeen keskustelimme hieman lähteistä, parityöskentelystä ja määrittelyn täsmentymisestä.
Tämän jälkeen avasimme yhteisen dokumentin, jossa kävimme läpi seuraavia kysymyksiä:
- käytetyt hakusanat
- lähteiden luotettavuus
- miten oma määrittely muutui/täydentyi
- parityöskentelyn hyvin puolia
Lopuksi teimme yhteisen käsitekartan text2mindmap verkkotyökalulla.